پشتیبانی

 

طراحی سایت

 

مسیر سایت

طراحی وب سایت تجارت الکترونیک در کل ساخت یک سفر مجازی برای مشتریان جهت بررسی سریع و راحت محصولات و خدمات است . پیروی از این 20 نکته موجب عاشق شدن مشتریان به کالای شما می شود .

ما کاملاً این تجربه را داریم . به دنبال خرید آنلاین هستیم ، محصولی خوب با قیمت عالی در گوگل ظاهر می شود .

 تبلیغات :

شما از طریق کلیک وارد سایت دیگری می شود ، اما به سرعت هرچه بیشتر از آن خارج می شود .در بعضی مواقع شما در یک سایت زیبا فرود می آیید، اما پس از به پایان رسیدن موج بررسی ها از سایت خارج می شوید.

طراحی وب سایت های تجاری تنها ساختن یک فروشگاه آنلاین زیبا و دل انگیز نیست (هر چند که کمک کننده است). اما مهم تر از آن، این حقیقت انکارناپذیر است که مشتری از صفحۀ فرود به صفحۀ خرید رفته سفارش خود را تا انتها انجام دهد و پول را به حساب شما واریز نماید .طراحی وب سایت تجاری با کیفیت در کل جذب مشتریان بالقوه در فرآیند خرید است .

در اینجا دوره چند نکتۀ کلیدی از طراحی ساخت و اجرای چندین وب سایت تجاری انتخاب کرده ایم .این نکات به هیچ وجه جامع نیست ، اما اگر این توصیه ها را دنبال کنید ،قادر به داشتن یک وب سایت تجاری قوی خواهید بود .

 1. اجازه دهید مشتری ها گزینه های خود را اصلاح کنند

sizes

 اجازه دهید تا حد ممکن مشتریان گزینه های خود را در کوتاه ترین زمان انتخاب کنند .

هنگامی که مشتری در حال جستجو ی محصول مورد نظر خود در سایت شماست ، اگر بتوانید خواسته ی او را فیلتر کرده و نمایش دهید در زمان و جستجوی او به او کمک کرده اید. این مورد بخصوص در کواردی همچون پوشاک که سایز بندی دارد بسیار مهم است ، مشتریان از اینکه برای دسستیابی به خواسته شان همۀ موارد را چک کنند متنفرند.

 2. اجازه دهید مشتریان انتخاب خود را نیز برگردانند

هنگامی یک مشتری در سایت ما در حال جستجو است ممکن است در یک دسته بندی خاص در حال پیمایش باشدد که ممکن است پیمایش او اشتباه بوده یابنا به دلایلی تصمیم به تغییر دادن دسته بندی دارد در این حالت باید بتواند دسته بندی را تغییر دهد ،در غیر این صورت در بهترین حالت مجبور به این است که پیمایش را از ابتدا تکرار نموده و صفحات را بپیماید و در بدترین حالت تصمیم به قطع ارتباط خود با سایت شما خواهد گرفت .

3. نوار جستجو را در دسترس قرار دهید.

searchbar

بالای صفحۀ اصلی سایت amazon.com  با یک نوار جستجوی بزرگ احاطه شده است .

بسیاری از ما نمی توانیم که نوار جستجو  در سایت تجاری ما چگونه مورد استفادۀ مشتریان فرار می گیرد،هنگامی که مشتری به دنبال محصولی خاص وارد سایت می شود، اگر آن محصول در صفحه فرود شناسایی نشده باشد مشتری در واکنش سریع آن را جستجو خواهد نمود.

 نوار جستجو را در تمرکز اصلی سایت تجاری خود در نظر بگیریداین نیز موجب حفظ حضور کاربران در سایت خواهد شد چرا که برای جستجوی بیشتر ترغیب خواهند شد.

4. اگر محصولی به اتمام رسیده است ، آن را اعلام نمایید

یکی از بزرگترین اشتباهات من در اولین فروشگاه آنلاینم این بود که محصولی که به اتمام رسیده بود را از سایت حذف کردم .جهت دستیابی به معیار های سئو بهتر است که چنین محصولی در سایت باقی بماند و به جای حذف در صدد اضافه کردن آن به انبار باشیم . اگر محصول تمام شده بهتر است واضح و شفاف اتمام آن را بیان کنیم. در غیر این صورت ، مانند من ، مشتری های ایمیل هایی با مضمون خشمناک ارسال خواهند کرد و شما مجبور به عذرخواهی خواهید شد.

5. استفاده از عکاس های با کیفیت

در وب سایت های تجاری همه چیز دربارۀ خرید توسط  چشمان شماست . اکثراً تا زمانی که محصول را دریافت نکرده اید نمی توانید آن را ببینید یا لمس کنید. گذاشتن عکس بیشتر و دقیق تر  از محصول یکی از راه های جذب اعتماد بیشتر در فروش است بنابراین یک  طرح بندی صفحۀ محصول را در ذهن خود برنامه ریزی کنید.آیا شما به یک اسلاید شو از عکس های محصول فکر می کنید؟ یا عکس های کوچک کاشی وار ؟

به همین اندازه کیفیت این تصاویر نیز مهم است عکس های تار با پیکسل پایین نمی توانند موارد مناسبی باشند، در ضمن کیفیت سایت را نیز از بین می برد.

6. سبد خرید قابل مشاهده بسازید

خریداران آنلاین پیشرفته تر نمی خواهند محصولی که انتخاب می کنند مستقیم به صفحۀ تسویه خرید وارد شود، بنابراین این مهم است که سبد در هر صفحه از سایت قابل مشاهده است. بسیاری از طراحان مایل به استفاده از نوار کناری هستند ، اما من فهمیدم که این کار موجب مسدود شدن منطقه تبلیغات سایت است. من فکر می کنم نوار جستجو و سبد خرید شریک جرم هستند.هر دو باید در تمامی صفخات تکرار شوند بنابراین راهی برای ترکیب این دو کنار هم جستجو کنید تا صفحات واضح تری داشته باشید.

سبد همچنین باید شامل اطلاعات بیش از سادگی چند آیتم در آن می باشد. از عکس های کوچک برای جان بخشیدن به سبد خریدتان استفاده کنید.

7. حرکت و پیمایش در سایت  را آسان کنید

ebayt

سایت ebay اطلاعات خود را به صورت شناور در گزینه های منو افزوده است .

برای سایت های بزرگ این شانس وجود دارد که دسته بندی های بیشتری به وجود آورند ،علاوه بر این که منوهای شناور یا سوپرمنوها راهی موثر برای محافظت سایت تان در برابر بهم ریختگی می شود ، در ضمن موجب دسترسی بهتر و بیشتر به صفحات موجود در سایت نیز می شود.

نکتۀ اصلی در منوهای آبشاری سادگی و تاثیرگذاری آنها است . تلاش بیش از حد برای مفصل کردن سایت نقطۀ شکست در پیمایش راحت تر سایت است . با استفاده از breadcrumbs نیز می توانید پیمایش در سایت خود را به فرآیندی قابل لمس تر تبدیل کنید.

8. هزینه های ارسال را در انتها اضافه نکنید

بسیاری از کاربران دوست دارند بدانند هزینۀ تحویل چقدر خواهد بود .بسیاری از سبد های خرید رها شده به خاطر این است که در انتهای خرید ناگهان مبلغی به هزینه افزوده شده است . اطمینان بیابید که هزینه های تحویل در صفحۀ محصول به وضوح بیان شده است.

9. هر پیکسل یک سوال

eatmorveg

فروشگاه اینترنتی سبزی های طبیعی در هر پیکسل از صفحه کار کرده است .چرا چرا چرا ؟ این همان چیزی است که شما نیاز به پرسیدن از خود دربارۀ هر جزئی که تغییر خواهید داد ، دارید  . چرا به این کار نیاز دارم ؟ چرا این کار به تجربۀ مشتری منفعت خواهد رساند؟

موثرترین  سایت های تجاری طراحی شده آنهایی هستند که به وضوح جزئیات را دربارۀ محصول بیان نموده اند.

10. SEO  سایت را در نظر بگیرید

SEO چیزی بود که من در اولین سایت تجاری خود دست کم گرفته بودم . بدون یک بهینه سازی خوب روزانه تنها چند کلیک سهم شما از اینترنت خواهد بود

دقت کنید که تگ های H1 و H2 را درکجا بکار خواهید برد.

11. به سایت خود شخصیت ببخشید

baby

سایت www.mummade.co.nz علاوه بر این که فوق العاده واضح و شفاف است ، کاملاً شخصیت سازی شده است .

برای برجسته کردن سایت خود باید به آن شخصیت ببخشید ، بدیهی است سادگی و شفافیت یک سایت اساس و شالودۀ سایت خواهد بود اما اینها کافی نیست، با کمی شخصیت دادن به سایت می توانید آن را برجسته کنید.

در سایت بالا یک سایت با تم رنگی ساده ، با طرحی مرتب وجود دارد اما این سایت با ترفندهایی خاص توانسته دید خاص به سایت دهد و مخاطبان خود را جذب کند بدون اینکه ترس از دست دادن کاربری را داشته باشد.

12. شرکت در رسانه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی نقش مهمی را در حمایت از لینک ها بازی می کنند به عبارت دیگر اندک اندک جمع گردد وانگهی دریا شود ! و اما گذاشتن لینک های آنها در سایت کار ساده ای است . باید در جایی گذاشته شوند که بخش اصلی سایت را اشغال نکنند ، هر چند که پنهان کردن آنها هم منطقی نیست.

یک کلیک ساده بر روی شبکه ای مثل pintrest می تواند عکس محصول شما را share کرده و مشتریان بیشتری را برای شما به ارمغان آورد.

13. پیش نمایش سریع از محصولتان ارائه نمایید

سایت www.threadless.com مثال بسیار خوبی در مورد چگونگی عرضۀ محصول ارائه می نماید .

کاربران به صورت آنلاین محصولات را تعقیب می نمایند تا آنچه مورد نیاز خودشان است بیابند ، اما بعضی کاربران به دلیل کمبود وقت یا کندی  اینترنت یا بدلایل شخصی ، از باز کردن اطلاعات تک تک محصولات در صفحه ای جداگانه خودداری می کنند.

با اضافه کردن یک پیش نمایش سریع و صفحات جستجو ، محدود کردن عکس های بزرگ و ساده به یک نمایش پیچیده تر با جزئیات بیشتر توسط آژاکس، می توانید توجه مخاطبان بیشتری را به محصول و خصوصیاتشان جذب کنید.

14. یک فرم ثبت نام در خبرنامه اضافه کنید

تهیۀ یک ایمیل بانک قوی فرآیندی طولانی است اما به طور عجیبی در تبلیغات تاثیرکذار است مخصوصاً در بازه های زمانی همچون کریسمس. داشتن یک فرم ثبت نام در خبرنامه راهی استاندارد برای توفیق در تجارت آنلاین است ، پس سعی کنید آن را خاص تر از رقبای خود اجرا نمایید.

15. صفحۀ محصول را مرتب نمایید

سایت ریبوک مقدار بسیار زیادی از اطلاعات و عکس های جزئی محصولات خود را به طریق مرتب و بهم نریخته به نمایش می گذارد.

یک تم تکرار شونده در این مقاله وجود دارد و آن تمیز نگه داشتن و مرتب بودن صفحۀ محصول است . این مهم ترین نکته در صفحۀ محصول می باشد.

در یک سایت تجارت آنلاین باید مانند یک فروشگاه واقعی عمل کنید (توضیح واضحات ). شما نمی توانید محصولات را در جاهای بهم ریخته و نامرتب بچینید ، باید سایت تجاری شما تجربه ای یکسان با حضور در یک فروشگاه را داشته باشد . باید مانند فروشگاه اپل بدرخشد . محصولات در جای خود باید با یک شرح واضح و قیمت مشخص برجسته شوند . اطلاعات باید بدور از اعلان دروغین و منحرف کننده باشد.

اضافه کردن کلماتی چون "دیده شده " و "خریداری شده " راهی مناسب برای نگه داشتن مشتری در فرآیند خرید است ، البته باید با دقت عمل کرد. اینکه بدور از همه باشی و فروشگاهی از محصولات بیش از حد داشته باشی و هر چیزی را بدون در نظر گرفتن نظم بچینی راحت است اما منجر به موفقیت نخواهد شد.

16. سایت شما باید شامل نظرات باشد

آیا تا بحال نظری دوست داشتنی از مشتری خود داشته اید جهت ارائه خدماتی شگفت انگیز داشته اید ؟

قطعاً مشتریان بالقوه تنها مطالب را نگاه نخواهند کرد آنان به نظرات موجود دربارۀ محصول بیش از هر چیزی اهمیت می دهند ، حتی بیش از اسلایدشوهای محصولات با قیمت مناسب.

چرا که آنها باید از آنچه که برای آن هزینه می کنند مطمئن شوند.

17. تنوع محصولات را مستقیماً به نمایش  درآورید

در سایت ویکتوریا سکرت هر محصول منحصراً با سایز و رنگ های مختلف به صورت واضح و اختصار عرضه شده است.

در بسیاری از صنایع روند سفارش شامل انتخاب تغییرات خاص از محصول اصلی است . برای هر آیتم اگر سایز و رنگ دیگری نیاز شود ، عرضه می گردد و برای آنها یک عکس اختصاصی از ترکیب های موجود بارگذاری می کنند.

به عنوان مثال اگر شما یک بلوز را با سایزی دیگر از عکس نمایش داده شده و با رنگی متفائت از آن بخواهید می توانید سایز مورد نظر را از مجموعه ایز های موجود و رنگ دلخواه را از مجموعه رنگ های موجود انتخاب کند و بلوز مجدد با مشخصه های جدید نمایش داده می شود.

18. مواردی که موجب حواس پرتی در چک کردن می شود را از بین ببرید

طراحی سایت کیف فروشی www.hardgraft.com مسیری شفاف و سریع جهت چک کردن محصولات ارائه نموده است.

هنگامی که مشتری اقدام به پرداخت محصولات می نماید ، شما می خواهید هرچه سریعتر و کاملتر سفارش دهد.در این هنگام طراح باید منوهای اضافی و اصلی و تبلیغات را از نمایش خارج کند تا مسیر بهتری برای انجام سفارش بوجود آورد . سعی کنید از آوردن محصولات اضافی و معماملات بیشتر در این صفحه بکاهید.

مطالب بیشتر در صفحۀ پرداخت موجب ناخوشایندی می شود ، اگر بتوانید صفحه پرداخت را با وجود گام های متعدد در یک صفحۀ واحد طراحی کنید موجب بالا رفتن نرخ معامله خواهید شد، البت هر یک از گام ها باید به وضوح مشخص شوند و فاقد اشتباه املایی باشند . در مثال بالا این نوع صفۀ پرداخت نمایش داده شده است  که امکان انجام اصلاحات در آن نیز وجود دارد و حرکت مشتری جهت انجام سفارش را آسان نموده است.

19. امکان " اضافه کردن به سبد خرید" را قابل مشاهده نگه دارید

این مهم ترین قانون تا به اینجاست ، و بسیار آسان است . هر چه دکمۀ "اضافه به سبد خرید " واضح تر برجسته تر و در دسترس تر باشد امکان استفاده شدنش توسط مشتری بالاتر می رود.این مهم ترین قانون تا به اینجاست ، و بسیار آسان است . هر چه دکمۀ "اضافه به سبد خرید " واضح تر برجسته تر و در دسترس تر باشد امکان استفاده شدنش توسط مشتری بالاتر می رود. شما می توانید به مشتری در طراحی موارد بالا را ذکر کنید و پیشنهاد دهید ، اما اصولا مشتری به فکر ایده های خود است . سعی کنید مورد بالا را با خواسته های مشتری همگام کرده و پیاده سازی کنید.

20. تماس با ما را ساده تر سازید

اگر شما به دنبال جذب مشتریانی از نسل قدیمی تر هستیدباید شماره تلفن واضحی از خود در صفحۀ تماس با ما بگذارید.اگر چه با محبوبیت و رشد روزافزون موبایل ها و تبلت ها مواجه هستیم ، هنوز هم کاربرانی وجود دارند که به خرید آنلاین اطمینان ندارند. اگر آنها بتوانید با یک فرد حقیقی از آن فروشگاه مجازی صحبت کنند ممکن است که راحت اعتماد کرده و سفارش خود را از طیق تلفن اعلام نمایند . در غیر این صورت شما تعداد زیادی از مشتریانتان را از دست خواهید داد.

1.      اجازه دهید مشتری ها گزینه های خود را اصلاح کنند

Submit to FacebookSubmit to Google BookmarksSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

weborder



         

تلفن : 09359574251

  

ایمیل :info@pnw.ir

 

facebook   google  twitter

طراحی سایت , طراحی وب سایت , طراحی سایت داینامیک , طراحی سایت استاتیک , طراحی سایت فروشگاه , طراحی سایت جوملا , طراحی سایت فروشگاه اینترنتی , طراحی سایت مشاور املاک , طراحی سایت فلش , طراحی سایت شرکتی , طراحی سایت تجاری ,

تمامی حقوق این وب سایت برای گروه نرم افزاری پارتیا محفوظ می باشد