ایجاد یک وب سایت تجاری می تواند دلهره آور باشد. در این مقاله 10 مرحله مهم در طراحی سایت تجاری مطرح می شود. این مراحل نکات کلیدیی را در بر می گیرد که باید در حین طراحی سایت برای مشتریان و رفع نیازهای تجاریشان در نظر گرفته شود.

با در نظر گرفتن این نکات قادر به ایجاد وب سایت های زیبایی هستیدکه نه تنها جوابگوی تقاضای مشتریان است ، بلکه بسیار بالاتر و فراتر از انتظاراتشان می باشد.

1 – مخاطبان این شرکت چه کسانی هستند؟

مخاطبان سایت

فهمیدن این موضوع که تجارت شما چه مخاطبانی دارد قدم اول است. بسیاری از شرکت ها اغلب فکر می کنند اولین چالش در ایجاد یک وب سایت ، طراحی سایت است. اما برای تصمیم گیری در مورد شکل ظاهری کسب و کار (طراحی سایت)، ابتدا باید مخاطبان آن مشخص شود. فقط در این صورت است که می توانید در مورد برقراری ارتباط مأثر با مشتریان خود تصمیم درستی بگیرید.

اگر نام تجاری شرکت شناخته شده باشد، طرح سایت مشخص است. اما اگر مشتری شما شناخته شده نباشد ، و یا حتی تمایلی به بحث در این مورد نداشته باشد ، ممکن است زمان زیادی صرف معرفی شرکت شود.

2 – محتوای سایت

شاید این موضوع در طراحی سایت کلیشه ای باشد ، اما واقعاً مهم است که محتوای سایت شما با موضوع تجارت شما مرتبط باشد. همچنین قابلیت به اشتراک گزاری محتوای سایت در شبکه های اجتماعی هم بسیار مهم است.

محتوای مناسب در هدایت بازدیدکننده بیشتر به سایت و بهبود رتبه سایت برای موتورهای جستجو بسیار مأثر است.با این حال بسیاری از شرکت ها از ایجاد و نگهداری محتوای با کیفیت برای سایت خود غفلت می کنند.

بنابراین در جلسات اول صاحب سایت ممکن است نسبت این توصیه شما( فکر کردن به محتوای سایت) مقاومت کند و ادعا کند که ابتدا طراحی سایت انجام شود و بعد به محتوای سایت فکر میکند. این تفکر کاملا اشتباه است. باید بارها و بارها سعی کنید تا او را متقاعد کنید که قبل از هر اقدامی برای طراحی سایت ابتدا به محتوای سایت فکر کند.

3 – نمای سایت در تلفن همراه

طراحی سایت واکنش گرا

در سال 2014 اطمینان از اینکه وب سایت در تلفن همراه و یا در تبلت ها به خوبی کار میکند ، بسیار حائز اهمیت است. این مهم به دو صورت قابل اجرا می باشد. یا از طریق طراحی قالب واکنش گرا برای وب سایت و یا طراحی یک قالب سفارشی جدا برای تلفن همراه.

طی مطالعه اخیری که توسط شرکت گوگل انجام شده است ، 72 درصد از کاربران تلفن همراه معتقدند که نمایش مناسب وب سایت در تلفن همراه برای آنها اهمیت دارد. با این حال 96 درصد از سایت هایی که بازدید می شوند بخوبی در تلفن های همراه کار نمی کنند.بسیاری از مشتریان شما ممکن است اولین بار به وسیله تلفن همراه از سایت شما بازدید نمایند و اگر وب سایت شما ظاهر مناسبی در تلفن همراه نداشته باشد، تمام مشتریانی که به این صورت وارد سایت می شوند برای همیشه سایت شما را ترک خواهند کرد.

4 – اطلاعات تماس

اگر شما در حال طراحی سایت برای یک کسب و کار کوچک مانند یک کافی شاپ مستقل هستید ، اطلاعات تماس آن از قبیل شماره تلفن ، آدرس ، نقشه و ایمیل سایت را باید به شکلی در سایت قرار دهید که کاربران براحتی بتوانند به این اطلاعات دسترسی داشته باشند.

این موضوع ساده به نظر می رسد، اما تعداد قابل توجه ای از سایت های تجاری این نکته را رعایت نمی کنند. یا فاقد اطلاعات تماس هستند و یا پیدا کردن این اطلاعات در آنها بسیار دشوار است.

5 – بخش مدیریت وب سایت

اگر یک سایت در حال فروش ناگهان دچار نقص فنی شود. و یا اگر مشتریان نتوانند محصولات مورد نظر خود را سفارش دهند ، ضربه بزرگی از لحاظ اعتباری به سایت وارد می شود. تا جایی که ممکن است به نابودی کسب و کارتان منجر شود. مشتریان بخشنده نیستند و یک لغزش کافی است تا کسب و کارتان را از دست بدهید.

زیرساخت بخش مدیریت سایت چیزی است که اغلب کسب و کارهای کوچک به دید یک چاره اندیشی موقت به آن فکر می کنند. اما این سهل انگاری میتواند منجر به لود نشدن سایت در یک لحظه مهم تجاری شود.

6 – سادگی

سادگی در طراحی سایت

ذهنیت مصرف کننده در مورد یک محصول در عرض چند ثانیه شکل می گیرد. یک تجربه بد و یک ذهنیت منفی کافی است که مشتری نسبت به سایت بدبین شود. و این بدبینی سبب می شود که مشتری دیگر به سایت شما برنگردد. بنابراین شما باید مطمئن باشید که در تمام مراحل کاربر نهایی را مد نظر قرار داده اید. با اینکه صاحبان کسب و کار فکر می کنند یک سایت خیره کننده و هیجان انگیز چیزی است که مشتریان را جذب می کند،اما احتمالا سادگی وب سایت در عمل تأثیر بیشتری جهت رفع نیازهای مشتریان خواهد داشت.

در مورد اینکه چطور کاربر را تشویق به بازدید از جاهای مختلف سایت نماید که در نهایت منجر به خرید شود فکر کنید. این فکر تقریبا همیشه شما را به سمت سادگی وب سایت هدایت می کند.

7 – امنیت وب سایت

امنیت وب سایت

اگر وب سایت شما شامل جزئیات کارت اعتباری ، پردازش پرداخت و یا حتی اطلاعات مشتریان باشد، لازم است که در طراحی سایت موضوع امنیت بیشتر مورد توجه قرار گیرد. پیروی از راهنمایی های امنیتی یکی از راه هایی است که صاحبان سایت های تجاری برای ثبات پایبندی خود به آن نیاز دارند . مگر اینکه علاقه مند به پرداخت جریمه های سنگین باشند. بطور کلی از این راهنمایی های امنیتی برای حفاظت از سایت خود از دید هکرها پیروی کنید.

8 – پرداخت آسان

تجارت الکترونیک به سرعت تبدیل به شکل استانداردی از تجارت با خرید آنلاین شده است. سایت هایی مانند ASOS و آمازون با خدماتی از قبیل تحویل رایگان/ برگشتم محصول و روش پرداخت آسان تک کلیک ، تجارت الکترونیک را وارد چرخه اصلی تجارت نموده اند. اما کارایی بالا و حرفه ای بودن این سایت ها موجب شده است که متریان در حال حاضر از تمامی سایت های فروش آنلاین انتظار استاندارد های بالایی را داشته باشند. این راهنمایی ها برای ساخت سایت های فروشگاه آنلاین به شما کمک خواهد کرد تا این انتظارات را برآورده سازید.

9 – فراخوانی و هدایت کاربران

بسیاری از وب سایت ها اطلاعات جالب و مفیدی را به صورت رایگان و بدون درخواست حتی یک ایمیل از کاربران در اختیارشان قرار می دهند. کسب و کار های کوچک به ویژه نیاز دارند تا اطلاعات تماس کاربران را جمع آوری کنند. این کار می تواند منجر به هدایت کاربران به سایت و پاسخ از سوی آنها شود.

استفاده از فرم های کوتاه (نظرسنجی تک پرسشی ، جمع آوری اطلاعات کاربر قبل از ارائه مطالب مفید به آنها ) روشی عالی در تجارت است تا کاربر (مشتری بالقوه) را تشویق به ایجاد پروفایل در سایت نمایید.

10 – تجزیه و تحیل / بهینه سازی سایت

بهینه سازی سایت

هنگامی که یک وب سایت برای یک کسب و کار راه اندازی می شود ، کار در همین جا به پایان نمی رسد. تجزیه و تحلیل یک کسب و کار در حال اجرا بسیار مهم است . تجزیه و تحلیل به شما کمک می کند تا کارهایی را که جهت رسیدن به اهداف تجاریتان در حال انجام آنها هستید را بررسی نمایید و راه کارهای جدیدی برای رونق کسب و کار خود بیابید.

آیا از طریق جمع آوری اطلاعات ، موفق به هدایت کاربران به سایت شده اید؟ آیا SEO کاربران را مستقیماً به سایت شما هدایت میکند؟ اگر نه ، آنالیتیک ابزاری در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید تغییرات لازم جهت بهبود عمکرد سایت را اعمال نمایید. ابزار رایگان گوگل آنالیزر شروع خوبی است.

Submit to FacebookSubmit to Google BookmarksSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn