طراحی سایت

 

مسیر سایت

ایمیل مارکتینگ ترفندی است برای جذب مخاطب جهت بازدید و مراجعه به سایتی که در آن خدمت یا محصول ارائه می شود . اینکه درون خود ایمیل به فروش محصول بپردازیم مانند این است که دست فروشی صورت می دهیم چرا که این فروش بدون محل ارجاع بوده و در نتیجه پایدار نخواهد بود . پس در واقع ایمیل تبلیغی برای یک صفحه از سایت است .

 

نکات کلی درباره ایمیل :

1.کل پیشنهاد ات درمورد محصول و خدمات را نباید در متن یک ایمیل ذکر کرد .

2.این تصور که نیمی از ایمیل های شما باز شود چیزی بیش از یک رویا نیست، در حالت ایده آل 40 درصد از ایمیل ها باز می شوند.

3.ایمیل مارکتینگ ارسال صرفاً ایمیل تبلیغاتی نیست. در واقع بازاریابی با ایمیل ، ارسال ایمیل های سلسله وار برای رسیدن به هدفی خاص به افرادی که خودشان ابراز تمایل کرده اند . این افراد کسانی هستند که خودشان در سایت ایمیل وارد کرده اند.

4.ایمیل زمانی به هدف خود می رسد که شخص گیرنده ی ایمیل از سایت بازدید کند ، پس از بازدید اگر خرید صورت نگیرد باید مشکل را در سایت یا ویژگی های محصول جستجو کرد.

ایمیل نباید طولانی باشد و گیرنده را وادار به تصمیم گیری کند ، ایمیل مناسب 4 الی 5 پاراگراف است کوتاهتر تر از این احتمال اسپم شدن را زیاد می کند ، بیشتر از این هم از حوصله ی مخاطب خارج است و از انگیزه او برای ورود به سایت می کاهد .

دیدگاه عموم از بازاریابی اینترنتی این است یک سایت مناسب که در آن ترافیک ایجاد شده برای بازاریابی کافی است . این دیدگاه اشتباه است چرا که به مرور این ترافیک کاهش خواهد یافت چون چیز جدیدی برای مخاطب ندارد. در بازاریابی باید جوانب کار را سنجید و از روش های مختلف بازاریابی استفاده کرد . اکثر اوقات این دیدگاه علاوه برآن که به شکست منتهی می شود ، هزینه های اولیه را نیز جبران نمی کند و با ضرر و شکست همراه است .

3 واقعیت مهم دریاره ایمیل مارکتینگ :

1.در بازدید اول تقریباً هیچ خریدی انجام نمی شود .

به طور متوسط شخص زمانی از سایت خرید می کند که در این بازه تقریباً 10 ایمیل از سایت را دیده است.

2.حدود 95درصد بازدیدکنندگان دیگر هیچ گاه به سایت ما برنمی گردند!

سایت فروشگاهی در واقع مانند فروشگاه لوکس در بیابان است ، به همین خاطر بودجه های تبلیغ آنلاین هدر می رود .

3.غالب بازدیدکنندگان در آن لحظه به محصولات یا خدمات ما نیاز ندارند !

باید آنقدر دم دست شخص باشیم و محصول را نمایش دهیم ، تا به زمانی برسیم که شخص به محصول ما نیاز بیابد سایت ما در ذهن یا در دسترسش باشد و خرید انجام دهد.

مدل نمونه بازاریابی آنلاین :

1.داشتن وب سایت مطابق با اصول بازاریابی اینترنتی

2.ایجاد ترافیک مؤثر

             ترافیک مؤثر یعنی بازدید از سایت توسط افرادی که به حوزه کاری ما علاقه مند هستند ، صورت بگیرد.

             3. ثبت اطلاعات بازدیدکنندگان

منظور از ثبت اطلاعات این است که کاری کنیم تا بازدیدکننده یا در سایت عضو شود یا حداقل یک آدرس ایمیل به ما بدهد (باید اولین کار ایجاد انگیزه برای دریافت ایمیل بازدیدکننده باشد )

برای این کار می توان از landing page استفاده کرد .

 

Landing page)

 Squeeze page

صفحه فرود در وب سایت صفحه ای است که در آن اطلاعات بازدید کنندگان مانند نام و نام خانوادگی ، ایمیل ، شماره موبایل و … گرفته می شود و در ازای آن خدماتی که عموما رایگان هستند به آن ها ارائه می شود تا بتوان با آن ها در آینده نیز در ارتباط بود

در بازاریابی آنلاین ما نیاز به این داریم که بازار هدف خود را بیابیم ، بازار هدف در هر سایت کسانی هستند که به مطالب خدمات یا محصولات آن سایت ابراز علاقه نموده اند . ابراز علاقه هم می تواند با ورود آنها به سات نمایان شود .

برای اینکه ما بتوانیم آنها را بیشتر با سایت خود آشنا کنیم ، و ایجاد رغبت کنیم تا فروش سایت بالا برود نیاز به اطلاعات آنها داریم برای جمع آوری ایمیل باید از صفحه فرود استفاده کنیم.این صفحه باید پیشنهاد خیلی خوبی برای بازدیدکنندگان داشته باشیم .

یکی از صفحات فرود که امروزه در سایت های ایرانی زیاد با آن مواجه هستیم ، pop-up هایی که هنگام باز کردن سایت درخواست اطلاعاتی از قبیل آدرس ایمیل دارند ؛ هستند. سایت های گروهی تخفیفی ماند نت برگ و تخفیفان از این دسته صفحه فرود ها استفاده می کنند.

در صفحه فرود تنها یک پیشنهاد مرتبط با محتوای سایت برای بازدیدکننده بگذارید در صورتی که بازدیدکننده علاقه مند به موضوع باشد ایمیل خود را ثبت می کند ، برای این که بتوانید از صحت ایمیل او مطمئن شویم می توانید پیشنهاد خود را به صورت یک فایل ارسال کنید تا شخص برای دستیابی به فایل ایمیل صحیحی وارد کند .

پارامترهای جذاب برای صفحه فرود :

1.گزارش رایگان

2.فایل صوتی

3.هدایای غیر الکترونیکی

4.استراک در خبرنامه

5.راهمای کاربری

6.فایل گوشزد خطرات احتمالی

7.کوپن تخفیف)

 

 

پس از دریافت اطلاعات است که با ایمیل مارکتینگ می توانیم به موارد زیر برسیم :


             4. تبدیل بازدیدکنندگان به خریداران

             5. تبدیل خریداران به خریداران همیشگی

            دلیل موفقیت این روش این است که افراد روزانه ایمیل های دریافتی خود را چک می کنند.

اصطلاحات رایج در ایمیل مارکتینگ :

1.هرزنامه spam : ایمیلی که از دید شخص گیرنده ناخواسته است .

2.نرخ بازگشت Bounce rate : ایمیلی که بازگشت می خورد (بازگشت خوردن ناشی از پر بودن حجم ایمیل ، آدرس اشتباه ، خرابی سرور گیرنده و ....)

3.فهرست list : آدرس ایمیل هایی که برای ارسال ذخیره کردیم.

4.نرخ باز شدن : درصدی از ایمیل ها که توسط گیرنده باز شده اند نرخ باز شدن را نشان می دهند.

5.خستگی فهرست list fatigue : فهرستی که آدرس ایمیل های آن به مرور کم و کمتر باز می شوند یعنی به مرور نرخ باز شدن در آن کاهش می یابد. برای جلوگیری از خستگی فهرست باید ایمیل آدرسهای اشتباه را حذف کنیم . متون خاص ، دانلود رایگان ، مطالب عمومی برای بالا بردن نرخ باز شدن بگذاریم . لیست را دسته بندی کنیم و بر آن اساس به هر گروه مطالب مورد علاقه آن گروه را بفرستیم.

6.نرخ خوانده شدن : مسئله ای است که جدیداً مطرح شده است گوگل معیاری جدید گذاشته به این ترتیب که اگر شخص بعد از باز کردن ایمیل scroll را حرکت داد پس در حال خواندن ایمیل است. سعی کنید مطابق با این ایمیل مقداری طول مطلب را بیشتر کنید.

7.نرخ لغو عضویت : درصدی از افراد که انتهای ایمیل پیام لغو عضویت را کلیک می کنند . بهتر است دلیل عدم تمایل شخص نسبت به دریافت ایمیل را از آنها بخواهیم .

انواع ایمیل های بازاریابی :

1.ایمیل های سلسله وار

سیستمی که خودکار ایمیل های تعیین شده را در بازه هایی که تعیین کرده ایم به شخص ارسال می شود .

2.ایمیل های اطلاع رسانی

ایمیل های عمومی که به تمامی اعضا به صورت یکسان ارسال می شود .

برای دستیابی به نتیجه مطلوب باید هر دو روش را به کار ببندیم .

از سایت هایی که به ما امکان بازاریابی با ایمیل را می دهند :

1.Icontact.com

2.Mailchimp.com

3.Aweber.com

4.Mailerlite.com

Submit to FacebookSubmit to Google BookmarksSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

weborder



         

تلفن : 09359574251

  

ایمیل :info@pnw.ir

 

facebook   google  twitter

طراحی سایت , طراحی وب سایت , طراحی سایت داینامیک , طراحی سایت استاتیک , طراحی سایت فروشگاه , طراحی سایت جوملا , طراحی سایت فروشگاه اینترنتی , طراحی سایت مشاور املاک , طراحی سایت فلش , طراحی سایت شرکتی , طراحی سایت تجاری ,

تمامی حقوق این وب سایت برای گروه نرم افزاری پارتیا محفوظ می باشد